Saturday, July 14, 2012

~KERINDUAN~

kerinduanku pada kerajaan sunyi
kehilangan aku pada pualam hampa tak terperi
terdampar aku dalam sesak pengapnya kamar
yang terasing pada kebisingan pekat nan liar

tak lagi aku percaya pada mudahnya perdaya
tak ingin lagi aku mendengar jeritan yang samar
acapkali sesal ini kejam mencabik hati n jiwa
mendamparkan aku pada terjal n dalamnya lembah ingkar

rinduku pada semata kesenyapan singgasana
bunuhlah wahai waktu, aku n para gembala - gembalaku
biarkan gelap menyekap tanpa sempat kunikmati hangatnya surya
betapa aku merintih meratapi senja yang membiusku pilu

mana lagi surat n pesan yang kupahat di lembar lelangitan
seribu kisah n guratan cerita di padang gersang
tiada habis tersapu kanvas samudera melukis perasaan
jawab tak terdapat pada siang, n purnama di seribu satu malam

rinduku pada wajah ketiadaan
dimana kutemukan segalaku bergelimang hening keCahyaan
rinduku pada senyuman Kasih yang tersembunyi
bersamaMU aku mabuk n mati demi berCinta sepanjang abadi

(ellyssee)

No comments:

Post a Comment